top of page

Ondernemers

Als ondernemer is het belangrijk jouw financiële administratie op orde te hebben. 

De informatie die je nodig hebt voor een adequate bedrijfsvoering wordt immers grotendeels ontleend aan de financiële administratie. Je kunt hierbij denken aan de hoogte van en ontwikkeling in de omzet, marge, kosten en bedrijfsresultaat. 

De beslissing met betrekking tot investeringen in productiemiddelen, bedrijfsinventaris, wagenpark en personeel wordt vaak pas genomen na grondige analyse van je interne cijfers. Daarnaast hebt je als ondernemer ook te maken met andere belanghebbenden zoals bijvoorbeeld bankiers, leasemaatschappijen en niet te vergeten de belastingdienst. 

Waarmee kunnen we een ondernemer van dienst zijn: 

-        Het opzetten en inrichten van de online administratie. 

-        Aangifte Omzetbelasting (BTW) en ICP.

-        Aangifte inkomstenbelasting.

-        Aangifte vennootschapsbelasting (VPB)

-        Fiscale Jaarrekening

-        Opzet debiteuren- en/of crediteurenbeheer

-        Advisering met betrekking tot de algehele bedrijfsvoering.

-        Contact met derden zoals Banken, Kredietverstrekkers en uiteraard de Belastingdienst.

-        Het eventueel wegwerken van ontstane achterstanden in de boekhouding.

 

Starters

Veel mensen hebben wel eens met de gedachte gespeeld om een eigen bedrijf te beginnen. 

SSH Administratie & Advies helpt ondernemers in spé met het starten van een bedrijf. 

De starter heeft over het algemeen veel kennis van zijn eigen werkzaamheden, maar op administratief gebied is hij vaak blanco. Samen kunnen wij een goed bedrijfsplan maken en indien nodig meegaan naar gesprekken met de bank, de belastingdienst en andere instanties. 

Waarmee kunnen we een startende ondernemer van dienst zijn: 

-        Opstellen van een ondernemingsplan 

-        Begeleiding bij de inschrijving in het handelsregister van de Kamer van Koophandel 

-        Aanmelding bij de belastingdienst als startende ondernemer 

-        Het voeren van de financiële administratie

Typen op laptop

Online Administratie

Wij werken met het online administratieprogramma van Twinfield en Basecone, afhankelijk van bv alleen factureren of ook Scan en Herken. Hierdoor wordt het een stuk eenvoudiger om gegevens in te lezen, 

Voor beiden geldt dat boekingen automatisch worden verwerkt en indien je dit wenst kun je meekijken of zelf boekingen verrichten in je eigen administratie. In Basecone is er de mogelijkheid om inkoopfacturen te verwerken via Scan en Herken. Hierdoor ontstaat er een voor jou zo optimaal mogelijke samenwerking. 

 

Stappenplan:

- Tijdens ons intakegesprek brengen wij jouw situatie en wensen in beeld en geven advies over de inrichting van jouw specifieke bedrijfsstructuur, de belastingregels en de online administratie.

 

 

- Vervolgens richten we jouw administratie in en zorgen voor een koppeling tussen de zakelijke bankrekening en het online administratieprogramma zodat al je bij- en afschrijvingen automatisch in het pakket binnenkomen.

 

- In jouw eigen omgeving binnen het programma kun je zelf je offertes en verkoopfacturen aanmaken en verzenden.

 

 

- Maandelijks werken wij de administratie bij zodat je op ieder moment een inzicht hebt op de laatste cijfers. Je kunt dus op elk gewenst moment en waar je wilt inloggen in je eigen omgeving en zaken als omzet, winst, kosten, debiteuren en crediteuren inzien. Ook je balans en resultatenrekening kun je per maand of per jaar inzien.

 

- Per maand, kwartaal of jaar dienen wij jouw BTW-aangifte in bij de belastingdienst. Aan het einde van het jaar doen we dat ook met de aangifte inkomstenbelasting of indien je een BV hebt een aangifte vennootschapsbelasting (VPB).

 

- Een keer per jaar stellen wij een jaarrekening met balans en winst en verliesrekening voor je op. Vervolgens nemen wij, indien je dat wenst, deze samen door en geven op basis hiervan advies 

Kredietbeoordeling

Salaris administratie

Als je personeel aanneemt zul je ook een salaris administratie moeten voeren. Je doet elke maand loonaangifte en draagt maandelijks de loonheffingen af.

Wij verzorgen de complete salaris administratie voor je:

- indien je nog geen loonheffingsnummer hebt vragen wij dit aan en richten de administratie compleet in.

- Een format arbeidscontracten en de loonheffingsverklaring leveren wij indien gewenst aan.

- Indien van toepassing passen we de juiste CAO bepalingen toe.

- Je levert maandelijks de gewerkte uren/dagen, verlof en ziekte in of de medewerker doet dit zelf middels mail of onze app.

- Jij en je medewerkers krijgen maandelijks salarisspecificaties en loonaangiftes. Indien de medewerkers gebruik maken van de app kunnen ze deze online inzien en uitprinten.

- Wij sturen je een betaalbestand zodat je de medewerkers kunt uitbetalen. Dit kan ook via een Sepa bestand zodat de betaling in een keer voor alle medewerkers samen uitgevoerd kunnen worden.

- Uiteraard ontvang je ook maandelijks de loonheffing aangifte die wij reeds naar de belastingdienst verzonden hebben zodat je deze kunt uitbetalen.

Handdruk

Overstappen zonder zorgen

Bent je niet tevreden over de service, bereikbaarheid en/of kwaliteit van jouw huidige boekhouder? Je wil graag weten waar je aan toe bent? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! 

Overstappen kan op elk moment van het jaar. Wij zorgen voor een soepele overgang naar ons kantoor.

Wij beginnen altijd met een kennismakingsgesprek om te kijken of er vanuit beide kanten een "klik" is. Dit vinden wij belangrijk! Wij weten tenslotte straks wel erg veel van je. Deze informatie moet natuurlijk wel in, voor jouw vertrouwde handen zijn. Als we beiden een goed gevoel hebben bij een samenwerking kan het snel geregeld zijn. 

Wij zorgen voor een naadloze overgang zodat je niet tussen wal en schip terecht komt.

Heb je interesse in een zorgeloze overstap neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Bij ons weet je waar je aan toe bent!  

Gespecialiseerd in financiële dienstverlening

  • Facebook App Icon

​​​​©  2023 by SSH Administratie & Advies

bottom of page